KB-TAX sp. z.o. o provides services for companies in the field of account services, staffing and payroll services, financial and economic counselling.
Account services
Acount books:
bookkeeping;
development of accounting policy
development and modification of a corporate chart of accounts;
keeping records including keeping records of fixed assets, equipment, intangible and legal assets;
drawing up reports and tax declarations of VAT ( value -added tax) and CIT ( corporate income tax) and submitting them to proper councils;
keeping the register of VAT for its purposes;
drawing up annual financial reports;
representing the tax payer before tax offices and Social Insurance Institution;
preparing financial reports in accordance with guidlines given by Clients;
Revenue and expense ledger:
Keeping revenue and expense ledgers;
Keeping records including keeping records of fixed assets, equipment, intangible and legal assets;
Drawing up tax declarations and reports of VAT (value-added tax) and PIT (tax return) and submitting them to proper councils;
Drawing up annual tax declarations of PIT;
Keeping the register of VAT and drawing up tax declarations of VAT;
Representing tax payers before tax offices and the Social Insurance Institution;
Preparing financial reports in accordance with guidelines given by Clients;
Tax on recorded revenue without deductible costs
Keeping the revenue ledger;
Keeping records including keeping records of fixed assets, equipment, intangible and legal assets;
Drawing up tax declarations and reports of VAT (value-added tax) and PIT (tax return) and submitting them to proper councils;
Drawing up annual tax declarations of PIT;
Keeping the register of VAT and drawing up tax declarations of VAT;
Representing tax payers before tax offices and the Social Insurance Institution;
Preparing financial reports in accordance with guidelines given by Clients;
STAFFING AND PAYROLL SERVICES
Registration of an enterprise and its employees at the tax office and the Social Insurance Institution;
Establishing and keeping personal files;
Development of a payroll;
Employment contract, civil contract and contract of specific work services;
Drawing up tax and insurance declarations;
Preparing staffing and payroll reports;
Helping in drawing up certificates of an employment period, employees’ remuneration and other documents concerning employees;
FINANCIAL AND ECONOMIC COUNSELLING
Helping in setting up a sole trader economic activity;
Helping in registering of copartnerships;
Helping choose the best form of an economic activity;
Helping choose the most beneficial form of taxation;
Helping obtain grants;
Helping obtain a loan;
Effective and professional services
KB -TAX sp. z o. o.
A team of specialists with a reach experience performing activities related to computational, staffing and payroll services of entrepreneurs
KB -TAX sp. z o. o consists of specialists with a reach experience performing activities related to computational, staffing and payroll services of entrepreneurs. Our company focuses on a complex approach to every Client.
Due to continuous cooperation with legal offices and tax advisors , our services embrace all aspects of an economic activity including establishing economic activities ( such as a sole trader economic activity and commercial partnerships) and conducting current activities of our Clients.
Thanks to rich knowledge, an expertise and commitment , we adjust to the meets of Clients and provide effective and professional services.
While rendering services, we are following principles of an individual and reliable cooperation with each Client. We take up an innovative approach even in the event of the most complicated subjects.
It results in mounting number of Clients who confide in us and people who are satisfied with services of our company.
Prowadzenie własnej firmy jest niewątpliwie jedną z korzystniejszych form spełnienia się zawodowego. Indywidualna działalność nie tylko daje satysfakcję z bycia niezależnym i samodzielnym w podejmowaniu decyzji i realizacji celów, ale również z reguły gwarantuje bardziej elastyczny system pracy oraz wyższe zarobki niż praca na tzw. etacie.
Działalność gospodarcza może być realizowana w kilku dostępnych prawnie formach. Przy czym do najbardziej popularnych należy zaliczyć jednoosobową działalność gospodarczą, której zostanie poświęcony poniższy artykuł.
Jak założyć własną firmę ?
Otworzenie firmy w formie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (dalej CEDIG). Wpis jest dokonywany poprzez wypełnienie przez przedsiębiorcę odpowiedniego formularza CEDIG - 1.
Wypełnienie formularza może nastąpić drogą elektroniczną (np. poprzez profil ePUP) albo złożenie formularza w formie papierowej osobiści w urzędzie lub listem poleconym. Przy czym wniosek wysłany listem poleconym wymaga opatrzenia go podpisem poświadczonym przez notariusza.
Należy zaznaczyć, że zgodnie z zasadą tzw. jednego okienka wpis do CEDIG stanowi jednocześnie wniosek o nadanie numeru REGON, nadania numeru NIP, wybór formy opodatkowania oraz zgłoszenie płatnika do ZUS.
Ponadto należy podkreślić, że rejestracja jednoosobowej działalności gospodarczej jest bezpłatna i urzędy nie pobierają za to żadnych opłat.
Co to jest PKD czyli Polska Klasyfikacja Działalności ?
Wypełniając formularz rejestracyjny CEDIG – 1 należy wskazać chociaż jeden przedmiot działalności gospodarczej, którym nasza firma będzie się zajmowała.
W celu ułatwienia wyboru oraz usystematyzowania kategorii wprowadzono Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24.12.2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) listę działalności, która jest dostępna m.in. na stronach Głównego Urzędu Statystycznego. Dzięki temu przedsiębiorcy nie muszą tworzyć własnych opisów działalności gospodarczej, a wystarczy, że dokonają wyboru z już istniejących kategorii.
Należy pamiętać, iż wpisując wybrany rodzaj działalności do formularza CEDIG musimy wpisać też jej kod (cztery liczby i jedna litera)
Przepisy nie przewidują ograniczenia w ilości możliwych do wyboru działalności gospodarczych. Przedsiębiorca w ramach prowadzonej firmy może się zajmować kilkoma rodzajami działalności. Jednakże we wniosku CEDIG – 1, oprócz wpisania całego zakresu jakim planuje zajmować się przedsiębiorca należy wskazać jedną działalność gospodarczą przeważającą w ramach firmy. Nie powoduje to ograniczenia przedsiębiorcy w wykonywaniu działalności w pozostałych branżach, a jest tak naprawdę wykorzystywane przez Główny Urząd Statystyczny do celów statystycznych.
Czy konieczna jest wizyta w Urzędzie Skarbowym ?
Jak już zostało wspomniane wniosek CEDIG – 1 stanowi również wniosek o nadanie NIP i zawiera oświadczenie przedsiębiorcy o wyborze formy opodatkowania. Tym samym złożenie zgłoszenia NIP będzie skutkowało nadaniem NIP w ciągu 3 dni, chociaż najczęściej jest już nadawane następnego dnia po rejestracji.
Jednakże w przypadku gdy chcemy zostać czynnym podatnikiem VAT koniecznym będzie złożenie dodatkowego formularza w celu nadania statusu czynnego podatnika VAT.
Czy konieczna jest wizyta w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych ?
Pomimo, że zgłoszenie CEDIG – 1 stanowi zarazem zgłoszenie przedsiębiorcy jako płatnika składek ZUS oraz zgłoszeniem informacji o rachunku bankowym i miejscu prowadzenia działalności gospodarczej to koniecznym jest złożenie dodatkowych wniosków:
ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego,
ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego,
ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.
Należy zaznaczyć, iż od maja 2017 możliwe jest załączenie wyżej wymienionych wniosków od razu jako załączniku do formularza CEDIG – 1, co niewątpliwie może przyspieszyć proces pełnej rejestracji firmy.
W przypadku gdy nie załączymy przedmiotowych druków do wniosku CEDIG – 1 to musimy je złożyć osobno w oddziale ZUS w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia prowadzenia działalności.
Czy konieczne jest uzyskanie koncesji, zezwoleń lub licencji ?
Założenie działalności gospodarczej co do zasady nie wymaga uzyskania dodatkowych koncesji, licencji lub uprawnień zawodowych Jednakże przepisy m. in. ustawa o swobodzie działalności gospodarczej przewidują, że do wykonywania pewnych rodzajów działalności wymagane jest uzyskanie odpowiednich zezwoleń.
Należy zatem zapoznać się z regulacjami dotyczącymi zakresu działalności, którą planujemy rozpocząć, aby nie narazić się na niepotrzebne konsekwencje administracyjne albo nawet karne.
Czy do prowadzenia działalności gospodarczej potrzebne jest konto bankowe ?
Co do zasady prowadzenie działalności wymaga założenia konta bankowego, a brak konieczności posiadania konta jest ograniczony do niewielu przypadków. Wynika to z faktu, iż wiele rozliczeń z Urzędem Skarbowym np. zwrot VAT lub rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wymaga posłużeniem się przez przedsiębiorcę rachunkiem bankowym.
Dodatkowo należy zaznaczyć, że przepisy przewidują, że przedsiębiorca zobowiązany jest dokonywać i przyjmować płatności związane z wykonywaną działalnością gospodarczą w przypadku, gdy stroną transakcji, z której wynika płatność jest inny przedsiębiorca lub jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15.000 zł.
Czy przedsiębiorca musi posługiwać się pieczątką firmową ?
Nie. Przepisy prawa nie przewidują obowiązku posiadania pieczątki firmowej. Jednakże wiele druków i formularzy urzędowych ma osobną rubrykę przeznaczoną na podpis i pieczęć. W takim przypadku wystarczającym złożenie podpisu z ewentualną uwagą o braku posiadania pieczęci lub wyrobienie pieczątki firmowej celem uniknięcia konieczności każdorazowego wyjaśniania urzędnikom swoich racji.
Inaczej sytuacja przedstawia się w stosunku do banków lub innych prywatnych instytucji. Ich regulacje prywatne np. regulaminy mogą przewidywać konieczność posługiwania się pieczątką firmową przez przedsiębiorcę. W takim przypadku przedsiębiorca będzie miał obowiązek dostosować się do tych wytycznych.
Czy przedsiębiorca może samodzielnie prowadzić księgowość własnej firmy ?
Tak. Co do zasady przepisy nie zobowiązują przedsiębiorcy do zlecenia podmiotowi zewnętrznemu prowadzenia księgowości. Przedsiębiorca rejestrując działalność gospodarczą poprzez formularz CEDIG – 1 powinien jedynie wskazać gdzie i kto będzie przechowywał dokumentacje księgową. Jednakże w aktualnym skomplikowanym systemie prawno – podatkowym decyzja o prowadzeniu indywidualnie księgowości musi być poprzedzona bardzo wnikliwą analizą sytuacji konkretnego przedsiębiorcy, w tym jego wiedzy i wymagań wobec organów państwowych, które musi spełnić.
* dla naszych Klientów, z którymi mamy zawartą umowę na obsługę księgową oferujemy bezpłatną pomoc przy rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej. W celu dalszych informacji prosimy o kontakt mailowy info@kbtax.pl lub telefoniczny 792 615 617
ZAPEWNIAMY BEZPŁATNĄ POMOC PRZY REJESTRACJI FIRMY DLA NASZYCH KLIENTÓW *
Założenie działalności gospodarczej oraz jej prowadzenie na początkowym etapie wymaga często znacznych inwestycji, w szczególności na wynajem lokalu, zakup sprzętu komputerowego i narzędzi pracy, a także zakup lub leasing samochodu służbowego.
Pomocą dla przedsiębiorcy, którą zapewniają władze oraz instytucje na terenie województwa dolnośląskiego mogą być dotacje i dofinansowania w formie zwrotnej, jak i bezzwrotnej. Środki takie mogą pochodzić zarówno ze źródeł krajowych, jak i funduszy unijnych.
Formy dofinansowania i dotacji na Dolnym Śląsku
Województwo dolnośląskie przewiduje szereg form wsparcia dla przedsiębiorców dopiero zakładających działalność gospodarczą, jak i już ją prowadzących. Wśród nich występuje dofinansowanie przeznaczone stricte dla osób młodych, osób niepełnosprawnych lub bezrobotnych.
Jedną z popularniejszych dotacji jest bezzwrotna dotacja na start, którą można uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu.
Ubiegać się o nią może osoba bezrobotna zarejestrowana w Rejonowym Urzędzie Pracy i nieprowadząca działalności gospodarczej.
Należy zaznaczyć, iż wniosek o przedmiotową dotację stanowi jednocześnie biznesplan, z którego przedsiębiorca będzie musiał się rozliczyć poprzez faktury lub rachunki.
Dodatkowo, działalność gospodarcza w ramach której skorzystamy z ww. powinna być prowadzona nieprzerwanie przez co najmniej 12 miesięcy. Krótszy okres aktywności gospodarczej będzie skutkował obowiązkiem zwrotu dotacji wraz z odsetkami.
Pomoc dla przedsiębiorców w obszarze dotacji i dofinansowania
Zespół naszych specjalistów pomoże Państwu w wyborze i uzyskaniu przez Państwo stosownego dofinansowania. Nasze profesjonalne wsparcie nie tylko pozwoli na wybór najkorzystniejszej oferty ale również pozwoli uniknąć ewentualnej konieczności zwrotu dofinansowania z odsetkami.
Spółka cywilna jest najpopularniejszą z rodzajów spółek w ramach jakich przedsiębiorcy prowadzą wspólnie z innymi przedsiębiorcami działalność gospodarczą.
Do jej założenie wystarczy podpisanie umowy nawet w zwykłej formie pisemnej czyli bez udziału notariusza oraz zgłoszenie działalności w organach administracji publicznej.
Zawiązać spółkę cywilną mogą zarówno osoby fizyczne jak i osoby prawne. Przy czym na gruncie prawa cywilnego za zobowiązania spółki cywilnej odpowiadają wszyscy jej wspólnicy solidarnie bez ograniczeń.
Jak zarejestrować spółkę cywilną ?
Oprócz zawarcia umowy spółki cywilnej koniecznym elementem do prowadzenia działalności w ramach spółki cywilnej jest jej zgłoszenie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Urzędzie Skarbowym oraz Urzędzie Statystycznym.
Zgłoszenia w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej dokonuje każdy z przedsiębiorców (wspólników) osobno zaznaczając w formularzu CEDIG – 1 rubrykę o prowadzeniu działalności w ramach spółki cywilnej.
Jednocześnie zgodnie z zasadą tzw. jednego okienka wniosek o wpis do CEDIG stanowi zarazem wniosek o nadanie numeru REGON, nadania numeru NIP, wybór formy opodatkowania oraz zgłoszenie płatnika do ZUS w stosunku do każdego ze wspólników.
Zgłoszenie spowoduje nadanie osobnego NIPu samej spółce cywilnej jak i każdemu ze wspólników. Przy czym w przypadku gdy chcemy aby spółka cywilna była czynnym podatnikiem VAT to należy zgłosić ten fakt na osobnym formularzu w Urzędzie Skarbowym.
Co powinna zawierać umowa spółki cywilnej ?
Umowa spółki cywilnej powinna zawierać co najmniej nazwę spółki, wymienienie wspólników, przedmiot prowadzonej przez spółkę działalności, wnoszone wkłady bądź też inny sposób dążenia do osiągnięcia celu spółki, kwestie prowadzenie spraw spółki i jej reprezentacji, sposób udziału w zyskach i stratach oraz czas trwania spółki.
Czy założenie spółki cywilnej wymaga wpłacenia kapitału zakładowego?
Co do zasady nie. Obowiązek wniesienia wkładów powstanie tylko w przypadku gdy sami wspólnicy przewidzą go w umowie spółki cywilnej. Wynika to z faktu, iż przepisy przewidują, że wspólnicy zobowiązani są dążyć do osiągnięcia wspólnego celu gospodarczego przez działanie w sposób oznaczony, w szczególności przez wniesienie wkładów. Tym samym możliwym jest zawiązanie spółki cywilnej bez obowiązku wnoszenia wkładów.
Jednakże w przypadku wniesienia wkładów należy pamiętać o obowiązku zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
Czy wspólnicy spółki cywilnej mają równie prawa i obowiązki ?
Co do zasady tak. Jednakże wspólnicy spółki cywilnej w umowie spółki mogą przewidzieć, w niektórych sferach odmienne zasady. Przykładowo wspólnicy mogą indywidualnie określić kwestie swoich udziałów w zyskach i stratach. Możliwym jest zwolnienie niektórych wspólników od udziału w stratach, ale nie można już zupełnie wyłączyć wspólnika od udziału w zyskach.
Czy istnieje jeden wzór umowy spółki cywilnej ?
Nie. Przepisy przewidują pewne regulacje, które powinny się znajdować w umowie spółki cywilnej, ale jednocześnie przepisy dopuszczają znaczną modyfikacje zapisów dotyczących spółki cywilnej. Pomimo dostępnych wzorów umowy spółki cywilnej warto jest dostosować indywidualnie umowę spółki cywilnej do konkretnej działalności gospodarczej oraz mającymi istnieć relacjami między wspólnikami, w szczególności dotyczących udziału w zyskach i stratach lub ewentualnych skutków śmierci jednego ze wspólników.
Dlatego nasz zespół BEZPŁATNIE pomaga naszym Klientom w tworzeniu umów spółek cywilnych dopasowanych do ich potrzeb z uwzględnieniem ich indywidualnych oczekiwań i wymagań.
*dla naszych Klientów, z którymi mamy zawartą umowę na obsługę księgową oferujemy bezpłatne i indywidualne stworzenie wzoru umowy spółki cywilnej dopasowanej do ich potrzeb z uwzględnieniem ich indywidualnych oczekiwań i wymagań. W celu dalszych informacji prosimy o kontakt mailowy info@kbtax.pl lub telefoniczny 792 615 617
TWORZYMY BEZPŁATNE I INDYWIDUALNIE DOPASOWANE WZORY UMOWY SPÓŁKI CYWILNEJ DLA NASZYCH KLIENTÓW *
Właścicielem Serwisu www.kbtax.pl jest KB – TAX sp. z o.o. z siedzibą ul. Szmaragdowa 1, 66 – 446 Ulim, NIP: 5993200510
Serwis www.kbtax.pl korzysta z plików cookies. Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, wysyłane przez serwis internetowy i zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu. Pliki cookies umożliwiają m.in. zidentyfikować rodzaj urządzenia Użytkownika Serwisu i dostosowywać wyświetlenie witryny do indywidualnych preferencji. Zawierają one najczęściej nazwę strony internetowej, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz własny identyfikator.
Serwis używa wyłącznie plików cookies sesyjnych. Pliki cookies sesyjne mają charakter tymczasowy, istnieją tylko do momentu zamknięcia strony internetowej lub sesji przeglądarki. Służą one zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania witryny tj.:
1) dostosowaniu zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika Serwisu oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
2) tworzeniu statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze strony internetowej, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.
Każdy Użytkownik Serwisu może samodzielnie określić warunki zarządzania plikami cookies. W większości przypadków przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym. Jeżeli Użytkownik Serwisu nie wyraża na to zgody, powinien w tym celu skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików typu cookies w przeglądarce internetowej. Niedokonanie przedmiotowych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na korzystanie przez Serwis z plików cookies.
Ograniczenie lub całkowite zablokowanie plików cookies może wiązać się z utrudnieniami lub brakiem działania niektórych funkcji Serwisu.